RSS

Keistimewaan wanita yang Allah kurniakan rahim..

Assalamualaikum..

hye sume..hope sume sehat..
niat dihati ingin sambung review majlis angan2..tapi tak de bahan..
gamba tak dapat lg..gamba sdiri pon x de..*sedih~

tp tak pe kan..de pape nak tanye..boley je tanye terus nnti k..=)
(bajet ade org nk tau..hoho..=p)



makanya..berbalik pada tajuk..cikkin  nak share notes yg cikkin bace kat fb member..
tentang Keistimewaan Wanita Yang Allah kurniakan rahim..

"Beruntungnya seorang wanita yang ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan... jadi 'kilang ' manusia. Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh... 7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap di waktu itu sembahyang terbaik darinya.

     Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah. Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang... sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya.

     Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya, lahir saja bayi seluruh dosanya habis. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah.

     Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid Allah izinkan terus masuk Syurga. Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran seksa kubur.

     Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung. Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan pahala ekstra yang banyak dia terima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari. Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.

     Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat kelebihan pahala ini.

     Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain.

     Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka dengan-Nya. "
sumber dari sini: FB Muslim Thought


semenjak dua menjak ni wall bbf meriah dengan berita gembira dari mantan2 perantin yang bakal mendapat anugerah terindah dari Nya..Alhamdulillah..mereka telah berjaya!! hehe..seronok bile tengok n dapat share rs happy tu..dlm hati slalu terdetik.." ape rasenye ye bile diri sendiri dapat berita gembira tu..?" musti indah kan..jaga diri ye kawan2..=)


percaya pada rezeki darinya..perancangan DIA maha hebat..cantik dan teratur..yang pasti tak membebankan..moga diri kita tergolong dalam wanita istimewa itu..amin~



anak2 ku..cikkin syg sumenye..=)



pssstt..berusaha!! hihi..=) ~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

yUmIe said...

mmg indah pd yg btl menginginkan..
pd yg belum sedia tp diberi rezeki itu lebih awl,byk persoalan diminda pd awlnye..tetapi,lama kelamaan keindahan itu datang dengan sendiri..dari berbelah bahagi datang perasaan bahagia yg tidak terkira..mmg ia adalah anugerah Allah S.W.T yg xternilai:)

"cikkin" said...

sweet yumie..tahniah!! jg diri ye..=)

kasut pink said...

bertuahnya jd seorang wanita dan bestnye kalau kawen trs melekat...

Dik kin, pelan2 kayuh naa... hehe

PussyCat said...

ya Allah, besarnya nikmat Allah s.w.t kepada kita.. :)

~ NANA ~ said...

nak ada baby jugak...insyaAllah kalo ada rezeki, mesti kita akan dpt merasa nikmat tu kn? :)

jom cikkin, kita sama berusaha! kekekeke

"cikkin" said...

kakak KP: bestkan..kalo terus lekat..hihi..dik kin tgh kayuh slow motion laa ni..hihii..=)

pussycat: betul..!

nana..moh2 kite berusaha..chaiyuk2..=)

Post a Comment